• (216) 621 8875
  • İletişim
  • Arama Yap
  • Site Haritası
  • Anasayfa
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İSTANBUL / ÇEKMEKÖY Çekmeköy TOKİ Çok Programlı Anadolu Lisesi Atatürk Köşesi
  1. Anasayfa
  2. ÇOCUK GELİŞİMİ
ALAN TANITIM

ALAN TANITIM

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı

Okul öncesi eğitim programı hazırlama, öz bakım becerileri, yetersizlik türleri ve kaynaştırma, oyunu gelişim alanları ve etkinliklerde kullanma, oyuncak hazırlama, kostüm hazırlama ve yüz boyama çalışmaları, çocukla etkili iletişim kurma, özel eğitimde öz bakım, özel eğitim programı hazırlama, yetersizlik türleri ve eğitimi ile ilgili bilgi, becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır 

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanının amacı

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanının hedefleri

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi sektörü, çalışan kadın sayısının artması, okul öncesi ve özel eğitimin öneminin fark edilmesi, okul öncesi eğitimin zorunlu eğitime dâhil edilmesi çalışmalarının sürdürülmesi bu alanda kaliteli ara eleman ihtiyacını arttırmıştır. Bu nedenlerle program çocuk gelişimi ve eğitimi alanında; problem çözme becerisine sahip, sabırlı, yeniliklere açık, iletişim kurabilen, sektörün ihtiyacına cevap verebilecek kalifiye, ara eleman standardına uygun bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Bu programda öğrenciye;

 · Erken çocukluk dönemi çocuklarının gelişimsel özellikleri, erken çocukluk ve özel eğitim kurum ve özellikleri, genital sistem-döllenme, gebelik, doğum, yenidoğanın özellikleri, lohusalık ve emziklilik dönemi, çocuk hastalıkları, çocuklarda sık görülen şikâyetler, ruh sağlığı, duygu davranış bozuklukları, çocukları tanıma teknikleri, çocuk hakları, çocuk dostu ortamlar, ihmal ve istismar, dramatik etkinlikler,

· Erken çocukluk eğitim dalı; okul öncesi eğitim programı hazırlama, öz bakım becerileri, yetersizlik türleri ve kaynaştırma, oyunu gelişim alanları ve etkinliklerde kullanma, oyuncak hazırlama, kostüm hazırlama ve yüz boyama çalışmaları, çocukla etkili iletişim kurma,

· Özel eğitim dalı; özel eğitimde öz bakım, özel eğitim programı hazırlama, yetersizlik türleri ve eğitimi, oyunu gelişim alanları ve etkinliklerde kullanma, oyuncak hazırlama, kostüm hazırlama ve yüz boyama çalışmaları, çocukla etkili iletişim kurma ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması hedeflenmektedir.

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı programının eğitim süresi

Alan programının toplam eğitim süresi 4 öğretim yılı olarak planlanmıştır

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi meslek elemanında bulunması gereken özellikler

 Erken çocukluk eğitim kurumlarında öğretmen yardımcısı olmak isteyenlerin; alan bilgisine sahip görme, işitme problemi olmayan, Türkçeyi doğru kullanan, görgü kuralarını bilen ve uygulayan, fiziksel ve ruhsal yönden sağlıklı, el ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen, yaratıcı, araştırıcı, gelişime açık, iletişim becerisine sahip, ekip çalışmasına uygun, hoşgörülü, iş disiplinine sahip, planlı, organizasyon yapabilen, pratik, problem çözme becerisine sahip, sabırlı kimseler olmaları gerekir. Bu elemanların ayrıca çocuğun kişisel özelliklerinin ve yeteneklerinin ortaya çıkmasında destek olmaları gerekir.

 DAL PROGRAMLARI, TANIMI VE AMAÇLARI

 

  1. 1. Erken Çocukluk ve Özel Eğitim

Kurumumuzda Erken Çocukluk ve Özel Eğitim dalında eğitim verilmektedir.

Erken Çocukluk ve Özel Eğitim Dalı

Erken çocukluk öğretmen yardımcısının sahip olduğu, çocuğun gelişim ilkelerine uygun eğitim programını uygulamada öğretmene yardımcı olma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

  • Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda "meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları" konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,
  • Doğum öncesi, doğum, doğum sonrası yeni doğanın gelişim dönemleri, annenin lohusalık, emziklilik dönemi ile çocukta sık görülen şikâyet ve hastalık dönemleri konularında kendini geliştirme, 
  • Çocuk ruh sağlığı, çocukları tanıma/değerlendirme ve çocuk haklarına uygun, çocuk dostu ortamlar oluşturma yöntemleri, çocuk ihmal ve istismarının önlenmesine yönelik konularda kendini geliştirme,
  • Çocukların gelişim alanlarını destekleyen müzik/dramatik etkinlik çalışmaları ile müzik/dramatik etkinlikte kullanılabilecek araç gereç hazırlama ve uygulama,
  • 0-72 ay çocukların fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal, cinsel ve ahlak gelişimi özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda etkinlikler hazırlama, 
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerine uygun olarak çocukların gelişim alanlarını destekleyen oyun ve oyun araç gereci hazırlama,
  • Özel gereksinimli bireylerin bağımsız yaşam becerileri, sık karşılaşılan sorunlarını çözümlemeye ve sosyal becerileri kazanmalarına yardımcı olma,
  • Özel eğitim, özel gereksinimli bireylerin özellikleri ve eğitimleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırma, 
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak 0-72 aylık özel gereksinimli çocukların yetersizlik grupları, özellikleri ve kaynaştırma eğitimleri konularında kendini geliştirme,
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerine uygun olarak erken çocukluk eğitim kurumlarında uygulanan plan, program, etkinliklerin hazırlanması/uygulanması ile özel gereksinimli bireylerin özelliklerine uygun olarak bireysel eğitim ve grup eğitim planı hazırlama,
  • 0-6 yaş çocuklarının öz bakım becerilerini karşılamaya ve iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak özel gereksinimli bireylere bağımsız yaşam ve toplumsal uyum sağlama becerileri kazandırmaya yönelik konularda kendini geliştirme, 
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak yüz, vücut boyama ve animasyon çalışmalarında gerekli kostüm ve aksesuarları hazırlama, · Çocuklarla etkili iletişim kurma ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı öğrencilerinde bulunması gereken özellikler nelerdir?

·         Atatürk'ü anlayan ve O'nun ilkelerini benimseyen,

·         Ülkesini seven ve ülkesinin gelişmesi için çaba gösteren,

·         İnsanlarla iyi ilişkiler kuran ve olumlu iletişim içinde olan, hoşgörülü ve empatik olabilen,

·         Araştırmacı, yenilikleri takip edebilen ve onları paylaşabilen,

·         Akıl yürüten ve kendini kolay ifade edebilen,

·         Hem kendisine hem de çevresine saygılı olan,

·         Kitap okuma alışkanlığı kazanmış, branşı ile ilgili bilgilerini geliştirebilen

·         Türkçeyi iyi kullanabilen,

·         Sorumluluk alan ve aldığı sorumlulukları yerine getirebilen,

·         Sosyal yönü gelişmiş, çevresine ve insanlara duyarlı olabilen kişiler olmalıdır.

  

İSTİHDAM ALANLARI

 

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanından mezun olan öğrenciler, seçtikler dalda kazandıkları yeterlikler doğrultusunda eğitim sektöründe;

1. Erken çocukluk eğitim kurumlarında,

2. Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde,

3. Sosyal hizmetler kurumlarında çalışabilirler.

 

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı mezunlarının eğitim ve kariyer İmkânları

Meslek liselerinin Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanından mezun olanlar, üniversite sınavında başarılı ise istedikleri herhangi bir alanda lisans veya ön lisans programlarına ya da kendi alanlarında ilgili programlara ek puan alarak devam edebilirler.

 

ÖN LİSANS VE LİSANS PROGRAMLARI

 

LİSANS

ÖNLİSANS

PROGRAM ADI

SÜRESİ

PROGRAM ADI

SÜRESİ

Görme Engelliler Öğretmenliği

4

Çocuk Gelişimi

2

İşitme Engelliler Öğretmenliği

4

Sosyal Hizmetler

2

Çocuk Gelişimi

4

Çocuk Koruma ve Bakım Hizmetleri

2

Sosyal Hizmetler

4

 

 

Okul Öncesi Öğretmenliği

4

 

 

Özel Eğitim Öğretmenliği

4

 

 

Üstün Zekalılar Öğretmenliği

4

 

 

Zihin Engelliler Öğretmenliği

4

 

 

 

 

ÖĞRENCİ KAZANIMLARI

 

 Programın sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olarak öğrenci;

1. Alandaki ortak temel, bilgi ve becerileri kazanabilecektir.

2. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanının temel yeterliklerine sahip olabilecektir.

3. Dalın gerektirdiği işleri yapabilecektir.

4. Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir.

 

 

MESLEK LİSELERİ ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI

(ERKEN ÇOCUKLUK VE  ÖZEL EĞİTİM DALI)

ÇERÇEVE ÖĞRETİM PROGRAMI HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ

 

SINIF SEVİYESİ

DERS ADI

DERS SAATİ

9

MESLEKİ GELİŞİM ATÖLYESİ

2

9

ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI

3

9

ÇOCUK RUH SAĞLIĞI

2

9

MÜZİK VE DRAMATİK ETKİNLİKLER ATÖLYESİ

4

10

ÇOCUK GELİŞİMİ

4

10

ERKEN ÇOCUKLUK VE ÖZEL EĞİTİMDE ÖZ BAKIM

2

10

OYUN VE OYUNCAK ATÖLYESİ

7

11

YETERSİZLİK TÜRLERİ VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİM

6

11

ERKEN ÇOCUKLUK VE ÖZEL EĞİTİMDE PROGRAM ATÖLYESİ

11

12

İŞLETMELERDE MESLEKİ EĞİTİM

24

 

 

 

 

 

Yaşadığımız yüzyılda ülkelerin iyi yetişmiş, donanımlı, mutlu, sevmeyi bilen, duyarlı, düşünebilen, doğru karar verebilen, ülkesini seven bireylere gereksinimi vardır. Bunun için de sağlıklı ve iyi bir eğitim ortamının oluşturulması gerekmektedir. Eğitimin istenilen düzeye ulaşabilmesi için, çevre ve günün koşullarına uygun belirlenen nitelikte program ve plan hazırlanmalıdır. Günümüzde erken çocukluk eğitiminin yanı sıra özel eğitim kurumlarının hızla yayılması, bu sektörde büyük bir ihtiyaç doğmasına neden olmuştur.

 

 

0 03.07.2024 834

03-07-202403-07-202403-07-202403-07-202403-07-202403-07-202403-07-202403-07-202403-07-202403-07-202403-07-202403-07-2024

İLGİLİ İÇERİKLER

ALAN TANITIM

03-07-2024

Devamı >>
Geri Bildirim

İletişim

Adres:
Kirazlıdere Mah. Kazım Karabekir Cad. No34 Taşdelen Çekmeköy / İstanbul

Telefon
0 216 621 88 75


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın
MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.